brief

Brief jest poniekąd wstępem do mającej powstać działalności reklamowej. Jest to dokument mający wszelkie dane dotyczące przewidywanych przedsięwzięć promocyjnych. Przeważnie występuje w trakcie spotkań agencji z kontrahentem oraz planuje wszelkie dane, jakie przydadzą się w przebiegu tworzenia kampanii reklamowej. Gdy zostanie wykonany dobrze, można liczyć na to, iż bazująca na nim działalność też będzie rzeczywiście mocna. Brief to dokument, jaki tworzymy oraz dajemy agencji marketingowej na starcie naszej współpracy. Jest on składem wszelkich danych traktujących zlecenia, jakie przekazujemy bądź chcemy dać do realizacji. Zawiera on wszelkie informacje odnośnie artykułu – usługi, własnych wymagań lub pozostałych ważnych spraw umożliwiających przygotować koncepcję. Jest to dokument technologiczny oraz winien być stworzony prostym – zrozumiałym – jasnym językiem.

Czym jest brief oraz czemu służy?

Zastanawiasz się nad tymże, do czego służy brief oraz czemu specjalistycznej agencji marketingowej tak na nim zależy? Brief to dokładnie określony komunikat, przy pomocy jakiego przekazujesz odbiorcy własne zlecenie oraz wymagania względem niego. Posłuży jako sygnał, jaki przeprowadzi zleceniobiorcę krok po kroku w wybranym poprzez Ciebie kierunku. Dobrze stworzony brief stanowi receptę na prawidłowe poznanie Twoich wymagań – dzięki temu finalny rezultat przedsięwzięć agencji będzie kompatybilny z Twoim założeniem. Idzie o to, żeby na linii agencja-klient nie dochodziło do zbędnych starć. Gdy zlecający nie da żadnych zasad bądź przygotuje je na kolanie, to kłopoty są prawie pewne. Przerysowując: agencja przygotuje logo w żółtej barwie, natomiast konsument powie, iż on za żółtym nie przepada oraz pragnie mieć logo w szarościach. Kłopot w tymże, iż wcześniej jakoś tenże fakt pomijał. Brief chroni więc interesy obu stron. Konsumentowi zapewnia gwarancję, iż usługa zostanie przeprowadzona zgodnie z jego wyobrażeniami.

Czemu jest taki istotny?

Brief to niezwykle istotny dokument, o czym zapomina mnóstwo osób. Niezwykle niejednokrotnie przekazują go półpusty bądź wypełniony zwrotami grzecznościowymi. Nie jest to najdoskonalsze wyjście. Brief zapewnia nam po pierwsze — szansę wpływania na kształt samej reklamy. Dzięki swym danym, stanowiskom lub preferencjom sport reklamowy będzie miał określony rodzaj. Dzięki temu możemy przyczynić się do sukcesu reklamowego oraz mieć wkład w budowanej reklamie. Innym czynnikiem, dla jakiego należałoby przeznaczyć brief-owi trochę więcej czasu, jest efektywność samej reklamy.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Wprowadź swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj