Jeżeli chodzi o modele sprzedażowe, trudno obecnie znaleźć coś równie popularnego, jak model AIDA. Nie ma w tym jednak nic niezwykłego, ponieważ AIDA pozwala uzyskać przewagę nad konkurencją oraz zdobyć nowych klientów. Z tego powodu jest często wykorzystywana przez osoby myślące o otworzeniu sklepu internetowego.

Nazwa modelu AIDA powstała z pierwszych liter słów, które w języku angielskim oznaczają kolejno uwagę (attention), zainteresowanie (interest), pożądanie (desire) oraz działanie (action). Dzięki stosowaniu tego modelu potencjalny klient, który zainteresuje się szczegółami twojej oferty, może w krótkim czasie zacząć pożądać oferowanego produktu, co doprowadzi do sprzedaży. Nic więc dziwnego, że coraz więcej firm zaczyna interesować się wspomnianym modelem, aby zwrócić uwagę odbiorcy, a przede wszystkim zwiększyć sprzedaż w e-commerce.

Czy warto stosować model AIDA?

Model AIDA przydaje się również podczas tworzenia treści marketingowych, szczególnie że celem wielu z nich jest właśnie przyciągnięcie uwagi potencjalnego klienta i skłonienie go do podjęcia decyzji zakupowej. Chociaż model został opracowany już w 1898 roku, to wciąż przynosi doskonałe efekty i sprawdza się w content marketingu oraz w mediach społecznościowych.

Najważniejszym argumentem przemawiającym za tym, aby wypróbować ten podstawowy model lub jego unowocześnioną wersję jest to, że w przeciwieństwie do wielu niesprawdzonych rozwiązań, AIDA rzeczywiście działa i pozwala przyciągnąć uwagę klienta.

Model AIDA: przykład wykorzystania

Przykładem wykorzystania modelu AIDA może być napisanie artykułu kierowanego do potencjalnego klienta w taki sposób, aby z jednej strony zwrócić uwagę i wzbudzić jego zainteresowanie, a z drugiej rozbudzić w nim pragnienie złożenia zamówienia. Kolejnym krokiem powinno być natomiast nakłonienie do działania, czy skorzystanie z przycisku typu dowiedz się więcej, dodaj do koszyka, sprawdź.

Jak tworzyć treści zgodnie z modelem?

Chociaż tworzenie treści zgodnie z AIDA wymaga pewnej praktyki, zdecydowanie warto zainteresować się tematem, szczególnie że dzięki temu potencjalni klienci będą chętniej dokonywali zakupów w naszym sklepie internetowym, co przekłada się na większy zysk. Na stronie adwords-seo.pl można znaleźć wiele dodatkowych informacji o AIDA oraz innych sposobów na to, aby sprzedać dany produkt. Warto więc już teraz zapoznać się z tymi artykułami i zyskać przewagę nad konkurencją.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Wprowadź swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj