Pozycjonowanie witryny w sieci sprawia, że właściciele niewielkich biznesów mają do dyspozycji strony internetowe, które zajmują wyższą pozycję w wyszukiwarkach, co z kolei przyciąga większą liczbę potencjalnych klientów i zwiększa zyski. SEO wpływa również na budowanie świadomości marki, może stanowić istotną przewagę konkurencyjną i umożliwiać dotarcie do lokalnych odbiorców. Przedstawiamy 5 istotnych zalet SEO dla początkujących przedsiębiorców.

1. Strony przyjazne dla użytkownika

Optymalizacja SEO skutkuje krótszym czasem ładowania się strony internetowej, płynniejszą obsługą i intuicyjną nawigacją. Wiele osób nadal trzyma się starej definicji pozycjonowania, myśląc, że chodzi wyłącznie o miejsce w rankingu wyszukiwarki. Dziś jednak SEO to również poprawa doświadczenia użytkownika. Dobrze zorganizowane i uporządkowane witryny przekonują potencjalnych klientów do pozostania dłużej na stronie, zmniejszając w ten sposób współczynnik odrzuceń. Jeśli dodatkowo są one uzupełnione wartościowymi treściami, automatycznie wspinają się w rankingu Google – wyszukiwarki uwielbiają dostarczać użytkownikom wysokiej jakości informacje.

2. Większa liczba potencjalnych klientów

Spójrzmy prawdzie w oczy – jednym z głównych powodów inwestowania w rozwój biznesu w sieci jest wyróżnienie się na tle konkurencji i zwiększenie bazy klientów. Według wielu statystyk, firmy, które mają witrynę zoptymalizowaną pod kątem SEO, rozwijają się dwa razy szybciej od podmiotów, rezygnujących z pozycjonowania strony WWW. SEO jest prawdopodobnie najbardziej efektywną i przystępną cenowo strategią marketingową, jaka obecnie istnieje. Jej olbrzymią zaletą jest długofalowe działanie – pozytywne skutki pozycjonowania mogą procentować przez wiele miesięcy.

3. Lepsze współczynniki konwersji

Strony zoptymalizowane pod kątem SEO ładują się szybciej, są łatwe do przeglądania i poprawnie wyświetlają się na prawie wszystkich typach urządzeń, w tym na smartfonach i tabletach. Responsywne witryny z większym prawdopodobieństwem przyciągną uwagę wielu odbiorców, którzy staną się Twoimi lojalnymi klientami. Takie osoby nie tylko chętnie dokonają pierwszego zakupu, ale i wrócą do Ciebie w przyszłości.

4. Budowa wizerunku marki

Jedną z korzyści uzyskiwania wyższych pozycji w wyszukiwarce jest budowanie świadomości marki wśród szerokiego grona odbiorców. Gdy pozycjonowana strona www Twojej firmy pojawia się na pierwszych miejscach rankingu Google, potencjalni klienci są bardziej skłonni zapoznać się z prezentowaną ofertą. Szybciej zaufają Twojej firmie i dokonają zakupu – wysoka pozycja w wyszukiwarce zwiększa wiarygodność.

5. Przewaga nad konkurencją

Weźmy za przykład dwie firmy, które działają w tej samej branży i sprzedają podobne produkty w zbliżonych cenach. Jedna z nich ma zoptymalizowaną stronę internetową, inwestuje w SEO oraz regularnie bada postępy tej strategii, natomiast inna uważa, że pozycjonowanie to zbędny wydatek. Jak myślisz, która firma przyciągnie do swojej witryny więcej klientów? Która szybciej będzie się rozwijać i odnosić większe sukcesy? Pozycjonowanie stron WWW może zapewnić Ci istotną przewagę konkurencyjną.

SEO to zestaw potężnych narzędzi i zabiegów, mających na celu ostatecznie zwiększenie zysków Twojej działalności. Jednak pozycjonowanie nie jest łatwym zadaniem. Wymaga nie tylko specjalistycznej wiedzy, ale i sporej ilości czasu. Dlatego warto postawić na outsourcing SEO, powierzając go ekspertom. Firma, taka jak Pro Pozycje, przeprowadzi audyt Twojej strony internetowej, ustali słowa kluczowe, zaplanuje strategię SEO i konsekwentnie będzie ją realizować. Tobie pozostanie jedynie nadzorowanie efektów.

Artykuł powstał we współpracy z firmą Pro Pozycje.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Wprowadź swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj