Myślisz o rozpoczęciu współpracy z influencerem? To może być bardzo dobry ruch! Pamiętaj jednak, że nieprzemyślana kampania niekiedy przynosi więcej szkody niż pożytku. Internet nie zapomina i uwielbia bezlitośnie wyśmiewać się z wpadek. Dlatego warto solidnie się przygotować. Dzięki temu zwiększysz również zyski z działań marketingowych i satysfakcję wszystkich zaangażowanych stron. Sprawdź, jak działać skutecznie – krok po kroku.

1. Zdefiniuj cele kampanii

Po co prowadzisz kampanię? Cel musi być konkretny i realny. Warto również zadbać o to, by był mierzalny (jak np. wzrost sprzedaży o 10%). Za cel możesz przyjąć jednak również zwiększenie świadomości marki wśród określonej grupy docelowej lub też jej wiarygodności. Od rodzaju celu (sprzedażowy, wizerunkowy) będzie zależeć wiele – m.in. rekomendowana forma prowadzenia działań czy też optymalny zasięg i wpływ influencera. Dlatego jego określenie jest tak ważne. Możesz wyznaczyć również KPI, by móc mierzyć skuteczność podejmowanych działań.

2. Określ grupę docelową i sposób prezentacji marki

Zdefiniowanie, kim jest Twój potencjalny klient, okazuje się niezwykle ważne dla zapewnienia skuteczności jakiejkolwiek kampanii marketingowej. Jeśli grup docelowych jest kilka, warto rozważyć przygotowanie kilku odrębnych kampanii, które odwołają się do ich indywidualnych cech i potrzeb. Następnie zastanów się, jak powinna być prezentowana Twoja marka. Wydobądź esencję jej tożsamości i zadbaj o to, by wartości, które reprezentuje, nie zginęły w przekazie. Na tym i kolejnych etapach nieoceniona okaże się pomoc doświadczonej agencji influencer marketingu.

3. Zdecyduj, jakie kanały i formaty pasują do Twojej marki

Wybór kanału i formatu kampanii powinien stanowić wypadkową zachowań i cech grupy docelowej oraz tożsamości marki. Zastanów się, gdzie jest najwięcej Twoich potencjalnych klientów. Pamiętaj przy tym, że każda platforma daje inne możliwości i ograniczenia. Często najlepszym wyborem jest prowadzenie równoczesnej kampanii w kilku kanałach.

4. Wybierz influencera

Jak znaleźć influencera, który odpowiednio będzie reprezentował Twoją markę? Często nie jest to łatwe. Zdecydowanie nie warto patrzeć wyłącznie na zasięgi. Dobrze poświęcić trochę czasu, by nawiązać współpracę z twórcą, który ma zaangażowaną publiczność, a do kampanii wnosi nieco kreatywności i polotu. Oczywiście należy również zwrócić uwagę na to, by wartości reprezentowane przez influencera pokrywały się z tymi ważnymi dla danej marki. Nie spiesz się z podpisaniem umowy i sprawdź wiarygodność danej osoby, np. poprzez analizę jej zasięgów i zaangażowania odbiorców.

5. Kontroluj publikację postów

Współpraca z influencerem znacząco różni się od tradycyjnej reklamy. Nie oznacza to jednak całkowitego braku kontroli nad publikowanymi treściami. Przygotuj plan zamieszczania postów i możliwie szczegółowy brief dla twórcy. Zastrzeż również możliwość wglądu do materiałów przed ich publikacją. Pozwoli Ci się to upewnić, że posty będą odpowiednio reprezentować markę i uniknąć pewnych oczywistych błędów. Pamiętaj również o mierzeniu efektów kampanii – dzięki temu przekonasz się, czy faktycznie była opłacalna.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Wprowadź swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj